دستگاه تصفیه آب در تبریز

دستگاه تصفیه آب در تبریز

  • 47

 

دستگاه تصفیه آب در تبریز

خرید دستگاه تصفیه آب در تبریز عملی بسیار مناسب به منظور حفظ سلامتی بدنتان می باشد. در واقع تصفیه آب به روندی گفته می شود که در طی آن، موادی که به صورت شیمیایی آب را آلوده می کنند از آن جدا خواهند شد، از جمله این مواد می توان به آلاینده های بیولوژیکی، فلزات سنگین و همچنین گازهای معلق در آب اشاره کرد. دقت داشته باشید که فرآیند تصفیه آب اما به شکل های مختلف صورت خواهد گرفت.

تقطير، زلال سازي، ميكرو فيلتراسيون، اولترافيلتراسيون، اسمز معکوس، روش تصفيه غشايي، فیلتر تند ماسه اي  و … همه و همه از جمله راه هایی هستند که امروزه برای تصفیه آب از آنها استفاده می شود. با توجه به گسترش تکنولوژی اما راه های دیگری هم برای تصفیه آب خانگی به کار می رود که به آن اسمز معکوس گفته می شود. این روش هم اکنون یکی از محبوب ترین روش های پاکسازی آب به شمار می آید و جهت تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش همچنین روشی است که امروزه در اکثر کارخانه های بسته بندی آب و همچنین نوشابه از آن استفاده می شود. سیستم اسمز معکوس توانسته است راه خود را به تصفیه آب خانگی هم باز کند و به عنوان یکی از سیستم های پرکاربرد در این زمینه نیز انتخا شده است. بدون شک شما هم نام اسمز را که یک فرآیند گیاهی است شنیده اید. در طی این فرآیند، مولکول های آب از یک غشا که ضخامت آن یک هزارم میکرون است به وسیله پمپ؛ با فشار عبور داده می شود که در این روش تمامی آلاینده های آن از بین خواهند رفت.

امروزه اما این روش، تنها روشی است که تمامی آلاینده هایی نظیر ويروس، باكتري ها، آرسنیک، فلور، جيوه، نيترات، نيتريت، فلزات سنگين، تمام فلزات راديواکتيو و بسياري موارد ديگر را تصفيه و جداسازي می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که میدانید، آب یکی از مواد حیاتی است. مقدار معین آب در بدن باعث می شود که متابولیسم طبیعی سلول ها انجام گیرند و همچنین در نهایت باعث تاثیرات مثبت شگفت آوری خواهد شد. امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی، در شهر ها و همچنین روستاها جز ضرورت به شمار می آید.

چرا که آلاینده های آب میتوانند باعث بروز مشکلات جدی در این زمینه شوند.سیستم هایی که برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند اما دارای مدل های مختلفی هستند و این تنوع باعث می شود که خرید و همچنین انتخاب آن ها کار راحتی نباشد. فیلترهایی که در انواع دستگاه هایتصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار می گیرند دارای انواعی هستند که برای مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

مراحل تصفیه آب در تبریز

آب تصفیه کن خانگی میان پنج الی هشت مرحله دارند. بهترین نوع آنها دستگاه های شش مرحله ای می باشند که دارای شش فیلتر نیز هستند. هر کدام از این فیلتر های تصفیه آب کار خاصی را انجام می دهند. ما در اینجا به بررسی مراحل دستگاه های شش مرحله ای می پردازیم.

مرحله اول
این فیلتر که به آن پروپیلن می گویند دارای الیاف فشرده است و میلیونها منفذ به قطر پنج میکرون دارد. با عبور آب از این فیلتر، ذرات معلق که بزرگ تر از پنج میکرون می باشند مثل گل و لای و شن و ماسه اجازه ورود پیدا نمی کنند و حذف می شوند.

مرحله دوم
فیلتر کربن فعال یا زغالی در این مرحله مواد شیمیایی، کلر و آفت کش ها و بو طعم نا مطبوع آب را از بین می برد.

مرحله سوم
فیلتر الیافی یا کربن بلاک عملکرد فیلتر اول یعنی پروپیلن را دارد ولی با این تفاوت که این فیلتر دقت تا یک میکرون را دارد. در نتیجه موادی که از فیلتر اول عبور نمودند بوسیله این فیلتر حذف می گردند.

مرحله چهارم
فیلتر اسمز معکوس یا همان ممبران که فیلتر اصلی این دستگاه به مشار می روند دقت این فیلتر تا 0001/0 میکرون است. در نتیجه این فیلتر کلیه ی املاح و مواد مضر مانند نیترات، جیوه، سرب، آرسنیک و دیگر فلزات سنگین آب را از بین می برد.

مرحله پنجم
فیلتر پست کربن یا کربن خطی بو و مزه و مواد شیمیایی باقی مانده در آب را از بین می برد.

مرحله ششم
فیلتر مینرال مواد معدنی مانند کلسیم،پتاسیم، آهن و... که برای بدن انسان مفید هستند را به آب تصفیه شده اضافه می نماید.

دستگاه های هفت یا هشت مرحله ای دارای دو فیلتر دیگر به نام های قلیایی و فرا بنفش می باشند. فیلتر قلیایی آب را یونیزه یا قلیایی می نماید و خاصیت آنتی اکسیدانی به آن می دهد که جهت کاهش بیماری های گوارشی و قند و چربی بدن بسیار موثر است. فیلتر فرا بنفش با اشعه یو وی ای که بوسیله یک لامپ در دستگاه تولید می گردد بالغ بر 99.99 درصد موجودات زنده آب را از بین می برد. این فیلتر جهت از بین بردن ویروس ها و میکروب ها بسیار مفید است. در نهایت با توجه به کاربد دستگاه آب و فیلتر های آن، به انواع اسمز معکوس، قلیایی و فرا بنفش تقسیم می گردند که دستگاه هشت مرحله ای آن از کامل ترین و جامع ترین دستگاه های تصفیه است.

دستگاه تصفیه آب در تبریز

قیمت گذاری دستگاه تصفیه آب 

عوامل بسیاری می توانند بر قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی موثر باشند. از جمله مهمترین این عوامل می توان به تعداد فیلترها اشاره کرد. در کنار این اما کیفیت فیلترها، جنس شیرآلات نیز میتواند در این بخش موثر باشد. جنس شیرآلاتی که در دستگاه تصفیه آب خانگی مورد استفاده قرار میگیرد میتواند از استیل، کروم و یا آلیاژ های مختلف دیگر باشد. مقدار حجم مخزن ذخیره نیز متفاوت است و هر چقدر بیشتر باشد قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

نگهداری از دستگاه تصفیه آب 

اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را باید با توجه به نیاز خود انجام دهید. این سیستم های تصفیه به صورت سالیانه توسط افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند سرویس خواهد شد. برخی از این فیلترها اما ممکن است که زودتر از زمانی که اعلام شده است کثیف شوند و به همین دلیل هم شما باید زمان تعویض فیلترها را با توجه به مقدار آب مصرفی در آن ها تعیین کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

 




  • تاریخ ارسال : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 ساعت: 9:54
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 39
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 133
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 13
            آي پي امروز آي پي امروز : 13
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 44
            بازدید هفته بازدید هفته : 268
            بازدید ماه بازدید ماه : 267
            بازدید سال بازدید سال : 3060
            بازدید کلی بازدید کلی : 23533

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.221.41.214
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف